Elokuva-arvio: Conclave on kutkuttavan hienoeleinen, mutta helposti unohtuva pohdinta katolisen kirkon tekopyhyydestä
Trillerinomaiseksi sävyttyvä kerronta on kiehtova keino kuvata kirkon sisällä vaanivia vaaroja, kirjoittaa Saara Nenonen.
18.2.2025
Trillerinomaiseksi sävyttyvä kerronta on kiehtova keino kuvata kirkon sisällä vaanivia vaaroja, kirjoittaa Saara Nenonen.
18.2.2025
Ajatuksia kutkuttelevista teemoistaan huolimatta toteutus kompastuu poukkoilevaan kerrontaan, jossa kohtaukset jäävät iirrallisiksi, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
18.2.2025
Nosferatu kannattaa ehdottomasti kokea teatterissa. Lähes mustavalkofilmiä jäljittelevä haalea värimaisema luo kolkon goottitunnelman, jossa korostetun hitaat kameran liikkeet enteilevät vaanivaa pahaa, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
18.2.2025
Musiikkiura opintojen ohessa on tasapainottelua päämäärätietoisuuden ja armollisuuden välillä. Jos tarmoa löytyy, löytyy myös keinot menestyä molemmissa, kertovat jyväskyläläiset muusikot.
13.2.2025
Edeltäjälleen uskollisessa jatko-osassa eeppiset taistelut, dramaattiset dialogit ja unenomaiset ennenäkykohtaukset imaisevat tarinaan. Akilleen kantapää on hahmojen laiminlyönti, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
2.12.2024
Jokerin kakkososassa oli ainekset menestyä, mutta mikä meni vikaan?Jokerin kakkososassa oli ainekset menestyä, mutta mikä meni vikaan, kysyy kriitikko Saara Nenonen.
21.11.2024
Passiivisesta Maxinesta olisi nähnyt jo mielellään uusia puolia, mutta elokuva ei tarjoa tällä rintamalla uutta, kirjoitta kriitikko Saara Nenonen.
4.10.2024
Ainakin Tim Burtonilla on prioriteetit kunnossa ja tämän rakkaus hahmojaan kohtaan näkyy näiden sympaattisissa kehityskaarissa, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
4.10.2024
Elokuvissa, televisiosarjoissa sekä suurten teatterien lavoilla loistanut Andrew Scott on lähes surun lamauttamana ja pidättyvänä Adamina monitahoinen, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
18.3.2024
Vaikka hahmot jäävät ontoiksi, Celine Songin ohjausdebyytti on onnistunut luomaan haikean ja haaveilevan tunnelman, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
3.2.2024