Pääkirjoitus: Heidän pitäisi tietää, mitä ovat tekoälyllä tekemässä
Tarvitaan sekä poikkitieteellistä osaamista tekoälystä, että ymmärrystä siitä, miten tekoäly toimii, kirjoittaa Oona Komonen.
30.3.2023
Tarvitaan sekä poikkitieteellistä osaamista tekoälystä, että ymmärrystä siitä, miten tekoäly toimii, kirjoittaa Oona Komonen.
30.3.2023
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu sallii tekoälyn hyödyntämisen opinnoissa. Kaikissa korkeakouluissa tekoälyyn ei suhtauduta yhtä myönteisesti.
27.3.2023
Valmennuskurssit ovat Jyväskylän yliopiston opiskelijavalintojen palvelupäällikkö Heta Kosken mukaan "ikuisuusaihe".
22.3.2023
Perheellisiä opiskelijoita ei huomioida kovin hyvin Jyväskylän yliopistossa eikä ylioppilaskunnassa, kirjoittaa Siiri Muhonen.
28.11.2022
Tarvitsemme laajempaa toimintakulttuurin muutosta, jotta yliopistoon voisi syntyä aktiivisuuteen kannustavia fyysisiä ja sosiaalisia ympäristöjä, kirjoittavat Henna Launistola ja Vilma Mietola.
16.8.2022
Keskisuomalaisten korkeakoulujen hyvinvointihankkeen oppimisympäristökyselyyn vastasi yli 600 opiskelijaa. Hieman yli puolet kertoi, ettei heidän korkeakoulussaan kiinnitetä huomiota istumisen vähentämiseen.
10.8.2022
Jyväskylässä tehdyn hyvinvointitutkimuksen mukaan yliopisto-opiskelijoiden hyvinvointi on heikentynyt kaikilta osin pandemian edetessä.
Lisäksi THL on tutkinut opiskelijoiden hyvinvointia valtakunnallisesti.
2.9.2021
Koronan aiheuttamaa unettomuutta tavataan ympäri maailman. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että unihäiriöt ovat yleistyneet joissain maissa huomattavasti enemmän kuin toisissa.
1.2.2021