Vuonna 1960 perustettu Jylkkäri on Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan julkaisema lehti, jonka lukijakunta koostuu pääasiassa yliopiston opiskelijoista. Lehti ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa ja sen peruspainos on 6000 kappaletta. Jylkkäri käsittelee jutuissaan muun muassa opiskelijaelämää, yliopistoyhteisöä ja muita ajankohtaisia asioita, jotka ovat tärkeitä opiskelijan näkökulmasta.

Jylkkärissä toteutetaan vuonna 2018 printtilehden ulkoasu-uudistus, jonka tarkoituksena on luoda Jylkkärille uusi, houkutteleva ja moderni visuaalinen ilme. Samalla uudistetaan myös lehden konseptia. Jylkkärissä on noin 28–32 sivua. Nykyinen sivukoko on leikattu tabloid, mutta uudistuksessa se voi muuttua.

Ulkoasu-uudistus sisältää seuraavat asiat:

  • Uuden logon suunnittelu
  • Värien ja typografian valinta
  • Tyylien luominen Adoben InDesign -ohjelmalle
  • Vakiopalstojen sekä uutis- ja reportaasisivujen taittopohjien teko Adoben InDesign -ohjelmalle
  • Tarvittavien muiden graafisten elementtien suunnittelu

Ulkoasu-uudistuksen tulee olla valmis 1.8. mennessä. Ensimmäinen uudistettu Jylkkäri on tarkoitus julkaista syyskuun alussa, kun uudet fuksit saapuvat kampukselle. Uudistuksen suunnittelu tehdään yhteistyössä lehtiuudistusta valmistelevan työryhmän kanssa.

Tarjouksessa tulee eritellä, mitä se sisältää sekä ilmoittaa työn hinta. Tarjoukseen tulee liittää muutama aiempi työnäyte. Valintaan vaikuttavat sekä hinta että referenssit. Valinnasta ilmoitetaan viimeistään viikolla 19.

Kirjalliset tarjoukset toimitetaan 26.4. mennessä osoitteeseen paatoimittaja@jylkkari.fi

Lisätietoja:
Päätoimittaja Jaana Kangas
paatoimittaja@jylkkari.fi
045 137 1957